
Order Tramadol India [ad_1]
https://www.wearegradient.net/jsmahejivxp 2024-12-31 12:17
https://www.sugardoodle.net/ymab7024v99 publikacja
2024-12-31 12:17
http://systemezap.com/wp-cron.php?doing_wp_cron=1746197581.2366220951080322265625 Uśrednione ceny paliw w 2024 roku były o około 3 proc. niższe niż rok wcześniej – wynika z danych podanych przez portal Reflex. Najbardziej staniał autogaz, a najmniej benzyna Pb 98. Według prognoz w 2025 roku ceny utrzymają się na podobnych poziomach.
http://documentingmydinner.com/2021/03/11/fillet-steak-with-blue-cheese-dauphinoise-caramelised-onion-puree-mushroom-madeira-sauce-and-leeks/ Ceny oleju napędowego na stacjach w 2024 r. w ujęciu średniorocznym kształtowały się na poziomie niższym niż przed rokiem. Średnia cena diesla była niższa niż w 2023 roku o 2,88 proc. Podobnie, blisko o 3 proc. tańsza była benzyna PB 95. Najbardziej w ujęciu średniorocznym staniał autogaz – o ponad 3,5 proc.
watch Miesiącem najniższych cen od początku roku był październik, ze średnią ceną PB 95 na poziomie 6,01 zł/l, PB 98 – 6,76 zł/l, oleju napędowego – 6,06 zł/l. Najniższe ceny autogazu utrzymywały się natomiast w lipcu – średnio 2,68 zł/l.
click source Eksperci Refleksu prognozują, że w 2025 roku na krajowym rynku ropy i paliw gotowych możemy się spodziewać sytuacji zbliżonej do tej w 2024 roku, zarówno pod względem średniorocznego poziomu cen jak i czynników, które bezpośrednio lub pośrednio wpływają na ich poziom. Wyjątek stanowi autogaz, który z powodu wprowadzenia w grudniu całkowitego zakazu importu z Rosji, już w ostatnich trzech miesiącach 2024 roku wyraźnie drożał. W ocenie portalu średnioroczna cen autogazu w 2025 roku będzie wyższa niż w 2024.
Ceny podniesie opłata paliwowa oraz sytuacja polityczna
https://londonplaywrightsblog.com/e5sbip7w W analizie przypomniano, że na początku 2025 roku czeka nas zmiana wysokości opłaty paliwowej wynikająca z ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym. Zgodnie z nowelą rośnie ona o wskaźnik inflacji za trzy kwartały roku poprzedzającego, a ten za pierwsze trzy kwartały 2024 roku wyniósł 3,3 proc. W przeliczeniu cena benzyny wzrośnie z tego względu o niespełna 1 gr/l, natomiast oleju napędowego o niecałe 2 gr/l.
https://hoodcountytoday.com/ve2m3npr1 Wśród czynników ryzyka dla światowego jak i krajowego rynku paliw autorzy raportu wymienili wydarzenia na Bliskim Wschodzie oraz wojnę za naszą wschodnią granicą. Rynek obawia się również powrotu wojny handlowej USA – Chiny wraz z początkiem kadencji prezydenta Trumpa, choć jednocześnie oczekuje się bardziej przychylnego spojrzenia nowej administracji na paliwa kopalne.
enter Od strony podażowej w dalszym ciągu kluczową rolę będzie odgrywała polityka OPEC+ wobec dalszego wzrostu produkcji ropy naftowej w krajach nienależących do tej organizacji – głównie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii i Gujanie. Na początku grudnia OPEC+ dał do zrozumienia, że nie zamierza spieszyć się ze zwiększaniem wydobycia. Dobrowolne cięcia produkcji wielkości 2,2 mln baryłek na dobę, w których partycypuje 8 krajów (Arabia Saudyjska, Rosja, ZEA, Kuwejt, Irak, Kazachstan, Algieria, Oman) mają zostać utrzymane do kwietnia 2025 roku. Z kolei wprowadzane od listopada 2022 roku obligatoryjne cięcia produkcji dla 18 krajów OPEC+ w wielkości 3,6 mln baryłek na dobę mają obowiązywać do końca 2026 roku – wskazano w raporcie. (PAP)
source link gkc/ mmu/