Ponad 130 premier i nowości w salonach w 2025 r. Tych modeli najmocniej wyczekuje rynek

0


W 2025 r. w polskich salonach samochodowych pojawi się ok. 130 nowych lub odświeżonych modeli aut osobowych. Nadchodzące dwanaście miesięcy będzie stało pod znakiem elektryfikacji oferty producentów, a także odświeżania już teraz najczęściej kupowanych modeli. Nie zabraknie także debiutów rodem z Państwa Środka. Oto najbardziej wyczekiwane premiery 2025 r.

Ponad 130 premier i nowości w salonach w 2025 r. Tych modeli najmocniej wyczekuje rynek
Ponad 130 premier i nowości w salonach w 2025 r. Tych modeli najmocniej wyczekuje rynek
/ hyundai.com / mercedes-benz.pl / toyotanews.eu / dacia.com

Dziesięciu najpopularniejszych producentów aut w Polsce w 2024 r., których udział w rynku wyniósł ponad 71 proc., w nadchodzących dwunastu miesiącach wprowadzi do swojego portfolio ponad 50 nowych lub odświeżonych modeli. Nie zabraknie zarówno modeli dla „ludu” jak i aut z najwyższej półki.

Toyota

Choć premiera nowej toyoty corolli będzie miała miejsce najprawdopodobniej dopiero w 2026 r., to jeszcze w tym roku na rynku zadebiutuje nowy elektryczny, kompaktowy SUV rodem z Japonii – toyota urban cruiser, którą Toyota opracowała wespół z Suzuki.

Auto jest nieco większe od najpopularniejszego modelu wśród polskich klientów indywidualnych w 2024 r., czyli toyoty yaris cross. Oferowane będzie w dwóch wariantach – z baterią o pojemności 49 kWh z napędem na przednie koła i mocy 174 KM oraz z większą baterią (61 kWh) o mocy 174 lub w wariancie 4×4 i mocą 184 KM.

Toyota na najbliższe miesiące zaplanowała także debiut nowej, szóstej już wersji toyoty rav4 (9. najpopularniejszego modelu 2024 r. w Polsce oraz odświeżenie nie tak popularnej jednak nad Wisłą corolli cross.

Skoda

Bogato pod względem premier zapowiada się rozpoczęty niedawno rok dla głównej rywalki Toyoty na polskim rynku – Skody.

Miłośnicy czeskiej marki szczególną uwagę kierują na dwa modele, które po raz pierwszy pojawią się w salonach – Elroq i Epiq.

Elroq będzie pierwszym elektrycznym SUV-em czeskiego producenta. Dostępny będzie zarówno z akumulatorem o pojemności 55 kWh (170 KM), 63 kWh (204 KM) oraz 82 kWh (285 KM). Skoda epiq, podobnie jak już oferowany przez Czechów model enyaq, będzie elektrycznym crossoverem, choć będzie od niego sporo mniejsza. Jego rywalem, choć z tej samej stajni, bo koncernu Volkswagena, ma być nowy model z logo Cupry, który także zadebiutuje w 2025 r. – raval.

Ponadto w salonach będzie można znaleźć skodę kodiaq i enqay w usportowionych wersjach RS, a facelifting przejdzie elektryczny crossover enyaq.

Volkswagen

Trzeci najpopularniejszy producent aut w Polsce – Volkswagen, w 2025 r. zaprezentuje przede wszystkim nową generację modelu t-roc, który w 2024 r. był szóstą najchętniej wybieraną nową osobówką przez polskich klientów indywidualnych. Premiera nowej generacji nastąpi po ośmiu latach od poprzedniej i cztery po odświeżeniu obecnego t-roca.

Wcześniej, bo już na początku roku do salonów Volkswagena wjadą golfy z napędem na cztery koła (4Motion) oraz debiutujący na polskim rynku model tayron – siedmioosobowy SUV, który zastąpi tiguana w wersji allspace. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów jeszcze w I kw. 2025 r. I ten model będzie oferowany z napędem 4Motion.

W tym przypadku do wyboru będzie jedynie silnik wysokoprężny, jednak zamówić można również wersję benzynową oraz hybrydę plug-in, czyli umożliwiającą ładowanie z gniazdka.

KIA

Premiery w 2025 r. oferować będą również południowokoreańskie marki. Będą to głównie debiuty zasilane prądem. Do polskich salonów wjedzie m.in. kia ev4, która podobnie jak już oferowany model ev3 będzie autem w pełni elektrycznym – piątym w portfolio marki. Auto będzie crossoverem.

SUV-em będzie za to również elektryczna kia ev5, która wizualnie będzie odpowiednikiem spalinowego modelu sportage. Auto nie jest jednak zupełną nowością. Zostało stworzone z myślą o chińskim rynku, na którym zadebiutowało już pod koniec 2023 r.

Facelifting w tym roku przejdzie za to oferowany już od ponad trzech lat elektryczny crossover ev6. Miłośników nieco bardziej futurystycznych modeli ucieszyć powinna premiera modelu kia pv5, który na europejskim rynku miałby rywalizować m.in. z produkowanym w Poznaniu volkswagenem caddy.

Hyundai

Pozostając na półwyspie koreańskim, nowe modele w 2025 r. będzie oferował także Hyundai. Początek roku ma w zamyśle przedstawicieli marki należeć do elektrycznego crossovera inster, który w Polsce zadebiutował w grudniu. O klientów ma walczyć m.in. z dacią spring, z którą jednak, przynajmniej w kategorii ceny, na razie przegrywa.

Koreańczycy wzięli przykład z Toyoty i będą oferowali również instera cross. Jak informuje producent, mały miejski crossover (3,8 m długości) będzie łącznikiem pomiędzy segmentem A i B. Od klasycznego instera będą różniły go elementy stylistyczne – m.in. specjalne zderzaki, płyty ochronne, 17-calowe obręcze kół, relingi i opcjonalny kosz dachowy.

Nowością w portfolio elektrycznych hyundaiów będzie model ioniq 9 – ponad pięciometrowy SUV. Będzie to największy hyundai oferowany w Europie, który zdetronizuje pod tym względem model santa fe. Auto zasilane będzie akumulatorem o pojemności 110,3 kWh, który będzie można naładować od 10 do 80 proc. w 24 minuty. Bateria przy mocy auta na poziomie 218 KM będzie oferowała nawet 620 km zasięgu.

Nowa odsłona czeka z kolei elektrycznego hyundaia ioniq 6 oraz napędzany wodorem model nexo.

Dacia

O tym, że Dacia w końcu przekonała się do hybrydowego napędu, ma świadczyć planowany na 2025 r. debiut w salonach modelu bigster. Auto o większych wymiarach od popularnego w Polsce dustera, będzie SUV-em.

Model w podstawowej wersji będzie oferowany za nieco poniżej 100 tys. zł. Dokładnie 99 900 zł trzeba będzie zapłacić za auto z silnikiem benzynowym TCe 140 w podstawowej wersji wyposażenia Essential. Na najtańszą hybrydę trzeba będzie wysupłać co najmniej 124 tys. zł.

Jak to u Dacii bigster będzie oferowany także w wersji na gaz LPG.

Nowością, choć najprawdopodobniej dopiero pod koniec roku, ma być także model c-neo – liftback, który ma być oferowany z zarówno z napędem LPG oraz jako klasyczna i tzw. miękka hybryda o mocy od 100 do 140 KM.

Odświeżenie w 2025 r. przejdzie z kolei 11. najpopularniejszy model 2024 roku wśród polskich klientów indywidualnych – dacia sandero oraz pierwsza w rumuńskim portfolio hybryda – jogger.

Pozostając w portfolio marek należących do koncernu Renault, w 2025 r. czekają nas również debiuty aut rodem z Francji. Miłośnicy francuskiej motoryzacji mogą liczyć na nowego elektryka r4 e-tech oraz elektrycznego twingo e-tech. Facelifting czeka z kolei modele: austral i espace.

Luksus w nowym wydaniu

Nowości zaplanowały również marki premium. Do salonów trafią nowe wersje modeli a6 e-tron, a7, q3, q3 sportback, q5, q5 sportback oraz q6 sportback.

BMW uraczy swoich miłośników modelem neue klasse x, który w gamie marki zastąpi bmw ix3. W salonach pojawi się także druga generacja serii 2 gran coupe.

Mercedes-Benz będzie oferował nową generację klasy cla, zarówno z nadwoziem sedan jak i w wersji shooting brake, czyli połączenie sedana i coupe. Nowe oblicze zyska mercedes eqs, ponadto pojawi się nowy amg gt, amg pure speed oraz sportowy mercedes-maybach sl 680 monogram.

Kolejne debiuty rodem z Chin

Prezentacje i sprzedaż nowych modeli mają w planach także chińskie marki. Najpopularniejsza w Polsce chińska marka MG oferować będzie nowego elektrycznego crossovera es5. BYD dołączy do oferty modele: dolphin mini, seal 6, seagull, sealion, atto 2 oraz atto 3. Wśród „chińczyków” wybierać będzie można także spośród nowych aut z logo Leapmotor (c16 i b10), Jaecoo (modele 5 i 7 z napędem PHEV), Omoda (modele 7 i 9), Forthing (hybrydowy model t5 evo).

Polska (najprawdopodobniej w drugiej połowie 2025 r.) ma być także pierwszym krajem w Unii Europejskiej, w którym dostępne będą spalinowe auta marki Chery. W pierwszej kolejności do oferty trafią SUV-y tiggo 4 i tiggo 7. Następnie dołączą do nich: tiggo 8 i tiggo 9.

Źródło:



Source link

You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.