2025-01-21 16:33
publikacja
2025-01-21 16:33
Bankowy Fundusz Gwarancyjny ostrzega o próbach oszustw i podszywania się pod pracowników BFG podczas połączeń telefonicznych. Pracownicy BFG nigdy nie dzwonią do posiadaczy rachunków bankowych celem zdobycia informacji o tych rachunkach – podkreśla Fundusz.
Fundusz informuje, że jego pracownicy nigdy nie dzwonią do deponentów w sprawie pozyskania informacji o ich rachunkach bankowych, nie proszą o podanie haseł dostępu do takich rachunków, kodów PIN/SMS lub innych danych, umożliwiających pozyskanie informacji o danych deponenta lub zadysponowanie jego środkami, a także nie polecają dokonania przelewu czy wypłaty gotówki z konta – podał BFG w komunikacie. Jak wyjaśniono, ma to związek z informacjami o klientach banków otrzymujących telefony od osób podszywających się pod pracowników Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
„Prosimy wszystkich o zachowanie szczególnej ostrożności i czujności w sytuacjach, gdy ktoś podaje się za pracownika Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, innej instytucji lub banku twierdząc, że np. nastąpiła próba włamania na konto bankowe lub inna nietypowa sytuacja. Należy w tej sytuacji pilnie skontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem w celu weryfikacji podanych informacji” – poinformował BFG.
Aby zweryfikować, czy z posiadaczem rachunku kontaktował się pracownik Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, można zadzwonić na bezpłatny numer infolinii 800 569 341. Pracownicy Funduszu nigdy nie dzwonią z numeru infolinii, służy on wyłącznie do odbierania połączeń – zaznaczył BFG.
Bankowy Fundusz Gwarancyjny gwarantuje depozyty zgromadzone w bankach i kasach oraz odpowiada za przeprowadzanie przymusowej restrukturyzacji instytucji finansowych zagrożonych bankructwem. (PAP)
wkr/ drag/